Saturday, December 3, 2011

Mat Sabu Timbalan Presiden PAS... PIS... PUS... #PAUMNO


Perwakilan Umno Pulau Pinang, Datuk Shabudin Yahya hari ini berkata timbalan presiden PAS, Mat Sabu "mendapat rahmat" daripada kerajaan.

Sindiran Shabudin yang juga ADUN Permatang Berangan, berkata Mat Sabu mendapat faedah apabila kerajaan membuat jalan masuk ke kawasan perumahan yang kebetulan terdapat rumah Mat Sabu di kawasan DUN tersebut.

"Keliling rumah dia, penyokong kita, kerana orang kita, dia dapat rahmah. Tapi dia pi tempat orang dia kata macam-macam," kata Shabudin ketika membahaskan usul agama di perhimpunan agung Umno di PWTC hari ini.

Menurut Shabudin lagi, beliau pernah bertanyakan kepada Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng, untuk mendapatkan pengesahan pendapatan yang diperolehi Mohamad mencecah RM20,000.

Bagaimanapun, tiada jawapan yang diberikan berhubung pertanyaannya itu," tambahnya.

Sementara itu, Perwakilan Umno Terengganu Komaruldin Omar pula mempersoalkan kepada ahli PAS sama ada Mat Sabu "lebih mulia" daripada Nasaruddin Mat Isa dan Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man, yang disifatkannya sebagai tokoh ulama sewaktu bertanding jawatan timbalan presiden PAS.

"Apakah tokoh agama dalam PAS, lebih rendahnya martabatnya daripada orang seperti Mat Sabu apabila dipilih menjadi timbalan presiden PAS.

"Kalau berlaku apa-apa kepada PAS, Mat Sabu lah yang akan menjadi presiden dan apa yang dia nak bawa," sindir Komarul.

Beliau juga mengajak jentera Umno di negeri yang dikuasai Pakatan Rakyat datang ke Terengganu bagi mempelajari bagaimana cara Umno negeri itu merampasnya dari PAS pada 2004.

Hayati lah Video PAS... PIS.. PUS...

1 comment:

kakiretot said...

mana ada rahmat dari kerajaan, rahmat dari Allah swt, jgnlah nak over over lak