Saturday, August 6, 2011

Hasan Ali Akan Di Pecat Dari Pas


Dah banyak kali keputusan dan pendirian Exco kerajaan Selangor bagi hal ehwal Islam, Hasan Ali (PAS) bertentangan dengan kerajaan Pas Selangor, walaupun dilihat demi untuk mempertahankan Agama Islam tetapi membelakangkan "semangat setiakawan" dalam Pakatan Pembangkang.

Kemuncaknya Hasan Ali digugurkan daripada barisan exco Kerajaan Negeri Selangor baru-baru ini...

Jika kesabaran Pas terhadap Hasan Ali telah sampai kepenghujung tidak mustahil beliau bakal dipecat.


Masihkan anda beranggapan Pas memperjuangkan Islam??? Tanpa membina masjid, tanpa menerapkan ajaran Islam dalam pentadbiran dan rutin harian? Terbaru mempertahankan pemimpin yang menghina undang-undang Syariah Malaysia dan memperjuangkan murtad?

Info- Bumiyang


Terdahulu: Terdapat seramai 12 orang yang beragama Islam telah menghadri majlis tersebut. Tiada serbuan dan tiada tangkapan dibuat.

Anggota penguatkuasaan JAIS bersama anggota polis telah menjalankan pemeriksaan di bangunan gereja itu walaupun cuba dihalang oleh pihak penganjur.

“Penganjur utama yang dipercayai beragama Islam telah berunding selama hampir satu jam bersama ketua operasi agar pemeriksaan ke atas tempat dan individu tidak dilakukan sehingga majlis tersebut selesai,” kata Hasan Ali.

Menurutnya lagi, pada majlis itu juga pihaknya dimaklumkan perkataan “Quran” dan “pray” diselitkan pada ucapan di majlis itu.

Setelah majlis hampir tamat, pasukan penguatkuasa dan anggota polis telah membuat pemeriksaan meskipun terdapat cubaan bagi menghalang pemeriksaan dan melupuskan bahan bukti.

Ada yang larikan diri semasa serbuan tersebut dijalankan...

Pegawai penguakuasa Jais dan polis mendapati ada percubaan di kalangan peserta untuk melarikan diri melalui pintu belakang premis tetapi berjaya dihalang.

Aku percaya akhirnya Hassan Ali terpaksa bersalam bermaaf-maafan dengan kafir harbi Ronnie Liu

5 comments:

Anonymous said...

Nasib kaulah Hasan Ali!!

Anonymous said...

KIRI KANAN KENA BALUN, HASAN ALI DITUNTUT MINTA MAAF KEPADA GEREJA!!! ADEH KESIAN>>> PAS TAK SEPAKAT DAL ISU AGAMA NI! NAMA SAJE PERJUANGKAN ISLAM!

Anonymous said...

Hasan Ali keluar ajerlah PAS tu, berjuang dgn bebas utk agama bukan untuk Parti yg kluk-klek ni.

Anonymous said...

Apa yg berlaku di selangor perlu dijadikan iktibar..Inilah negeri yg diperintah oleh PR..

Aku tak tahu apa akan jadi kalau Malaysia diperintah oleh PR...Islam akan hancur..

Kepada seluruh umat islam , bersatulah!!! Ini bukan soal politik..tapi AKIDAH kita yg mula hendak diceroboh oleh pihak yg tak bertanggungjawab..

Anonymous said...

Jom bersatu. Dulu kita pangkah Khalid gereja sekarang kita ambil balk kuasa. Bagi peluang kau jahanamkan. Menyesal aku pangkah Khalid Gereja.