Tuesday, August 2, 2011

DAP Tamak Kuasa, Mahu Jadi Perdana Menteri

Lim sms Guan Eng 
" Lu jgn risau... wa kasi sattle semua.. lu jd PM maa.."


DAP akan meletak ramai calon dalam pilihan raya umum akan datang di Malaysia. Mengapa tidak PAS atau PKR yang letak ramai calon? DAP sebagai parti yang mendominasi pakatan pembangkang sekarang dengan 29 kerusi sudah tentu akan demand lebih dalam agihan calon. Lagipun PAS hanya mahu letak 63 calon sahaja termasuklah 3 calon bukan Islam. Sudah tentulah yang menjadi teras dalam pakatan pembangkang adalah DAP.

Jika DAP yang bertanding banyak, sudah tentu DAP yang menang banyak. Kalau sesuatu terjadi, DAP akan demand tempat Perdana Menteri dari PAS dan PKR. Apa yang DAP boleh buat dengan berkuasa hanya sepenggal di Malaysia? Macam-macam boleh berlaku. Apa akan jadi pada Petronas, MARA, Felda, Rejimen Askar Melayu Diraja, UiTM, tanah rezab orang Melayu dan syarikat-syarikat yang berkepentingan Melayu? Belum tentu apa akan jadi nasibnya.

Ini kerana yang menjadi ketua dalam pakatan adalah DAP bukan PAS dan PKR. Buat orang Melayu yang menjadikan undi sebagai satu eksperimen, cubalah undi pembangkang tengok. Belum tentu orang Melayu dapat kembali kuasa pemerintahan jika DAP sudah berkuasa.

-Angin Perubahan

3 comments:

Anonymous said...

agenda DAP hanyalah mahu menang di PRU yg akan datang.. sekali gus mereka dpt pelihara kaum cina, sekali mereka menang.. jangan harap nak dpt balik..

Anonymous said...

org melayu harus berhati-hati jgn ikut rentak dap,, nanti negara tergadai.. kaun cina tak akan rugi sekiranya dap/pr atau mca/bn memerentah kerana nasib mereka tetap terpelihara...

Dot said...

berjayakah mrk menukarkan perlembagaan negeri2 yg MB mestilah melayu Islam dgn mendapat izin raja/sultan negeri tersebut?