Saturday, August 6, 2011

15 JAIS Serbu Gereja DUMC : Pengakuan Saksi Diberi Bible Versi Melayu


Antara risalah dan kitab Kristian yang diberikan gereja 
kepada wanita berkenaan


My metro hari ini dedahkan pengakuan beberapa individu yang menyertai aktiviti keagamaan Kristian ini dan diserbu JAIS di gereja DUMC.



KUALA LUMPUR: Beberapa individu beragama Islam yang menyertai aktiviti keagamaan di sebuah gereja di Seksyen 13, Petaling Jaya, ketika pegawai Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) membuat pemeriksaan malam kelmarin, hanya sebahagian kecil yang berjaya dikesan, manakala sebahagian besar golongan itu dipercayai menyertainya secara sembunyi atau ‘bawah tanah’.

Kebanyakan mereka terdiri daripada kaum Melayu dan golongan mualaf yang menyertai kumpulan berkenaan disebabkan kesempitan wang untuk menyara diri dan keluarga serta gagal mendapat bantuan daripada pihak berwajib.

Mereka menyertai kegiatan keagamaan berkenaan secara senyap-senyap di premis persendirian termasuk rumah kedai dan dewan komuniti, bukan saja di Lembah Klang, malah pergerakan ‘bawah tanah’ ini sudah berkembang di seluruh negara termasuk di Kelantan dan Terengganu.

Ia didedahkan sendiri seorang wanita Melayu yang mengikuti kumpulan itu sejak lebih setahun lalu, selepas dibelenggu masalah kewangan sehingga tidak mampu membiayai keperluan seharian.

Katanya, pendakwah kumpulan berkenaan membantu mereka dengan memberi seberapa banyak wang diperlukan dan selepas itu, mereka memujuk individu yang sudah diberi bantuan menyertai program keagamaan mereka.

Jawab Khalid Samad!!!! Kenapa melenting bila gereja diserbu?


Sila beri penjelasan kenapa perlu pohon maaf kepada Paderi kanan,  Pastor Daniel Ho dan menyatakan kekesalan pihak kerajaan negeri berhubung  insiden serbuan JAIS ke atas Gereja Methodist Damansara Utama (DUMC)???? Kenapa Khalid Ibrahim arah Exco Selangor tutup mulut tentang perkara ini?

Baca lagi isu gereja DUMC pendedahan disini...

15 comments:

Anonymous said...

Allahhuakbar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Takbir!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anonymous said...

Tuuiiiii ludah kat muka dua2 org yg bernama khalid gereja ni!

Anonymous said...

apa dah jd?? kerajaan selangor buat apa? kenapa tak jaga kebajikan rakyat!!

Anonymous said...

syukurrrrr

islam telah berjaya ditegakkan oleh ustazah elly bogel wong di selangor selaku MEM BESAR kepada MB selangor.


JAIS WAJIB DIBUBARKAN

BERSIH WAJIB DIUJUKKAN DISELANGOR DEMI PERJUANGAN ISLAM.

muhammad said...

take beer !

Pakatan Bangsat said...

Pakatan mmg celaka, blh lak dia nak backup lak kafir tu....Sudah la PAS, kuarlah dari Pakatan tu, DAP tu nak gunakan hang je...sedar la sket hang tu takde makna pon dalam pakatan kalo diaorg berkuasa... Bek ko bersatu ngan UMNO, ajak geng2 PKR tu kuar skali... Kalo tak masuk UMNO pon wat la sndri2 mcm dulu, ramai lagi sokong hang tu, aku pon sokong hang kalo hang kuar...

Anonymous said...

Wei apa la korang tak paham ni, kan PAS dah cakap kalau tak tegak kan ISLAM dan berpakat dengan parti bukan ISLAM adalah kafir. So apa salahnya si KHALID ni? PAS berpakat ngan parti bukan ISLAM dan PAS juga tidak memperjuangkan agama ISLAM so sama la mcm dia mengkafirkan UMNO dulu. SO PAS ADALAH KAFIR apa kebangang korang ni suruh PAS pertahankan ISLAM? dah PAS tu KAFIR dia pertahan kan KAFIR lah. CAKAP KENA SERUPA BIKIN bro.

Anonymous said...

sejak bila umno sayang Islam?

Anonymous said...

memang macam ni kah cara orang islam berkata?? siap dengan maki hamun..memang belajar dari alquran ke??..hemmm,patutlah........

Anonymous said...

sedarlah wahai umat kristian....kita harus banyak berdoa dan berpuasa,sesungguhnya..sungguh licik cara islam di malaysia ini menyebarkan dakwah mereka..lihat saja pada sukatan pelajaran di TADIKA..seusia 5,6 tahun anak2 kita sudah di ajar untuk percaya kepada Tuhan,namun..Tuhan yang mana satu??..sehingga ke peringkt sekolah menegah...lihat pada buku teks sejarah...semua lebih kepada menyokong kegemilngan islam,walhal..sebaliknya..sampai di peringt Universiti juga,TITAS..apa kes??

Anonymous said...

AJARAN YANG BAIK DARI AWAL...LEPAS DAH BESAR..KONGKET MAK SENDIRI,ADIK MAIN DENGAN ABANG,BAPA MAIN DENGAN ANAK,MAK MAIN DENGAN ANAK,,ROGOL MAKCIK SENDIRI,CABUL NENEK.SEMUA SUMBANG MAHRAM...BOM SANA BOM SINI..TAK MALU PUNYA AGAMA....SEDAR DULU SEBELUM NASIHAT ORANG..

times said...

..apa yg ditanam..sudah sedia utk dituai..tanda akhir zaman..

Anonymous said...

Anonymous 8.24,
Jangan salahkan agama, tidak ada agama mengajar perlakuan sedemikian. Itu adalah kesalahan orang itu sendiri..harap maklum!!

slurpking said...

biarkan aje la... yang nak murtad biar dia yang jawab pada tuhan.. apa kta nak risau beb??

slurpking said...

nie perbuatan umno... nak jatuhkan kerajaan selangor...mampus BN GE13..PUKIMAK...

 

POLITIK HARIAN Copyright © 2013 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates