Thursday, August 4, 2011

Siapa Yang Pegang Peranan Naib Canselor UNISEL Sebenarnya?


2 Ogos 2011, Dr Rosli Saruwono telah mengambil keputusan meletak jawatan dalam masa 24 jam. Keputusan tersebut dibuat kerana Dr Rosli tidak ingin bersekongkol untuk memecat tiga orang pegawai UNISEL tanpa melalui prosedur yang sepatutnya (baca sini).

Dr Rosli menyatakan ketika baru dilantik bahawa beliau tidak akan mahu menjadi pak turut kepada sesiapa? Siapa sebenarnya yang menjadi Naib Canselor di UNISEL?

Institusi pengajian yang diuruskan oleh kerajaan negeri pembangkang amat kejam. Bukan sahaja di UNISEL, sebelum ini di KUIN, pada 25 Mei 2011, enam orang mahasiswa KUIN telah dikenakan tindakan tatatertib yang keras oleh universiti milik kerajaan negeri Kedah tersebut. Timbalan Dekan turut dibuang oleh KUIN

PAS Kedah KEJAM


25 Mei 2011, enam orang mahasiswa KUIN telah dikenakan tindakan tatatertib yang keras oleh universiti milik kerajaan negeri Kedah tersebut. Timbalan Dekan turut dibuang oleh KUIN. Semuanya adalah kerana mereka mengadakan demonstrasi di KUIN disebabkan membantah kewujudan Sekolah Insan Bestari di kawasan Kolej Kediaman Ar-Razi.

AUKU yang selama ini dikatakan kejam telah dilaksanakan di Kedah yang dipimpin oleh PAS. Tidak pernah terjadi seorang Timbalan Dekan dipecat kerana kesalahan terbabit. Inilah perangai kejam PAS Kedah, mereka menzalimi institusi pendidikan negara ini dengan mengenakan yuran berkali ganda terhadap UUM, pecat Timbalan Dekan dan menggantung pelajar di KUIN. Lebih kejam, mereka ini tidak diberi peluang langsung untuk menjelaskan dan membela diri mereka. Orang-orang muda sokonglah lagi PAS, bila perintah mereka tidak mengambil kira soal budi bicara langsung.

Kes Rogol




Laporan polis yang dibuat oleh seorang pelajar Master Kejuruteraan Mekanikal pada 11 Mac 2009 di UPM sebelum pensyarah tersebut menyertai UNISEL (baca sini). Bagaimana UNISEL boleh melindungi orang sebegini yang mempunyai kes dan diterima masuk ke UNISEL? Siapa yang menjadi Naib Canselor di UNISEL sebenarnya? Mana dia kumpulan Pro Mahasiswa yang merempuh pintu di UPM dalam isu rogol ini?

Info- Angin Perubahan

1 comment:

Anonymous said...

Campur tangan politik dalam urusan pentadbiran Universiti Selangor Unisel membawa kehancuran kepada universiti itu yang kini berhadapan dengan kemerosotan kemasukan pelajar.