POLITIK HARIAN: YB Zuraida PKR Mempuyai Rekod Saman Jalan Raya Yang Hitam

Thursday, August 4, 2011

YB Zuraida PKR Mempuyai Rekod Saman Jalan Raya Yang Hitam

Besarnya mulut...
Patutlah kemalangan jalan raya dan jenayah di Malaysia sering meningkat, rupanya ada Mak Lapir Fast Furious 5 pandu kereta secara merbahaya...

Screen Shot dari blogger Anak Seberang. 
Dalam bulan lepas sahaja YB Zuraidah telah melakukan dua kesalahan jalan raya.
oppsss.... saman tahun lepas bila nak bayar?

Tujuh (7) jenis kesalahan yang menyebabkan kemalangan:

i. Memotong barisan
ii. Memotong di garisan kembar
iii. Tidak mematuhi lampu isyarat merah
iv. Menggunakan lorong kecemasan
v. Memandu secara bahaya (guna telefon bimbit semasa memandu tanpa alat bebas tangan)
vi. Cermin gelap
vii. Lain-lain kesalahan

Dua (2) jenis kesalahan yang menyebabkan kematian:-

i. Tidak memakai topi keledar
ii. Tidak memakai tali pinggang keledar



"Jika mahukan perubahan, undilah Pakatan Rakyat,” perkataan ini sering dilaungkan oleh pemimpin pakatan pembangkang, tapi... inikah contoh pemimpin yang disyorkan oleh parti PKR kepada rakyat? Mendidik anak muda supaya tidak menghormati dan mematuhi Undang-Undang Jalan raya?

Kesalahan serius YB Zuraida Kamarudin MP Ampang ialah no iii. Tidak mematuhi lampu isyarat merah yang boleh menyebabkan kemalangan dan boleh membawa maut kepada penguna jalan raya yang lain.

Semakan No Pendaftaran kereta WTY 1547 dan WRL 575 kedua-duanya didaftarkan diatas nama Zuraida Kamarudin yang juga Ketua Wanita PKR.

Tak kiralah sama ada YB Zuraidah atau drivernya yang melakukan kesalahan tersebut, YB Zuraida haruslah mematuhi undang-undang jalan raya dan menjadi tauladan yang baik kepada anak muda.

3 comments:

Anonymous said...

Zuraida warga negara singapura ni tak layak terajui kepimpinan dimalaysia ni! nape org pkr boleh sokong org mcm ni??? pelik lah...

Anonymous said...

Tak sangka sungguh, ada juga laki yang sanggup berkepit dengan Zuraidah a.k.a Mak Lampir ni

Anonymous said...

biasalah perangai beruk singapore memang mcm tu...berapa banyak org singapore yg tak bayar saman lalulintas kat negara ni...so apa kurangnya mak lampir ni...sepusat sepusing...
kalau PR tak nak bg yg my kad ada no 71 kat tengah tu mengundi..kita SOKONG tp dengan tambahan..yg ada 71 tu pun tak layak bertanding dlm PRU..baru lah adil..apa macam ada BRANI ka...puak-puak PR

-berfikir lah dgn kepala otak bukan kepala lutut-

darth vader