Saturday, August 13, 2011

3 PAS Buat "U Turn" Selepas Di Desakan Dan Pendedahan - Sokong JAIS Jika Ada Bukti


AgendaDaily: Jika minggu lalu PAS enggan menyatakan pendirian parti itu dalam kontroversi isu pemeriksaan Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) terhadap sebuah gereja di Damansara Utama selagi belum bertemu pihak JAIS dan gereja terbabit, petang Sabtu, pucuk pimpinan parti itu sudah mula tukar nada.

Barangkali kerana asakan dan pendedahan bukti mengenai usaha memurtadkan orang Islam oleh pihak Kristian serta sokongan Dewan Pemuda PAS Pusat kepada tindkan JAIS itu, PAS menyatakan pendirian rasmi selepas mesyuarat Biro Politiknya petang tadi.

PAS berpendirian bahawa jika ada bukti, JAIS hendaklah segera mengambil tindakan terhadap pihak yang cuba memurtadkan orang Islam mengikut undang-undang atau enakmen Islam yang ada.

Perkara itu diumumkan Timbalan Presiden PAS, Mohamad Sabu dalam sidang media selepas mesyuarat hampir dua jam di ibu pejabat parti itu di Jalan Raja Laut, Kuala Lumpur.

Keputusan itu katanya, selari dengan kedudukan parti itu yang diasaskan mengikut prinsip Islam.

Malah katanya, PAS tidak akan berkompromi dalam isu-isu yang menyentuh hal ehwal Islam.

“PAS sebuah parti Islam. Perlembagaan kami meletakkan dasar PAS adalah Islam...rujukan utama al-Quran dan Sunnah.

“Keutamaan PAS adalah mempertahankan kesucian Islam, tiada kompromi apabila ia berhadapan untuk mempertahankan akidah Islam,” kata Mohamad.

Katanya, PAS tetap dengan keputusan sedia berjumpa pihak gereja dan JAIS bagi mendapatkan gambaran isu kontroversi di Selangor itu.

Menurut Mohamad, PAS mengambil pendirian jika JAIS ada bukti, jabatan itui hendaklah mengambil tindakan segera terhadap pihak yang cuba memurtadkan orang Islam.

Sementara itu, Setiausaha Agung PAS, Datuk Mustafa Ali mengesahkan parti itu akan berjumpa dengan pihak geraja pada Selasa ini manakala pertemuan dengan JAIS belum dapat diputuskan kerana jabatan itu dalam proses siasatan dan menyiapkan laporan.

Berhubung dengan pendirian terbaru PAS dalam isu itu, beliau menjelaskan, ini mengambilkira pertemuan dengan JAIS akan mengambil masa.

Sebenarnya, tidak hairan PAS berubah nada kerana parti itu mungkin sudah terdesak jika terus berdiam diri dalam isu tersebut sedangkan pelbaai pihak menhyatakan sokongan terhadap usaha JAIS itu.

Apatah lagi sebagai parti yang mendakwa memperjuangan dasar-dasar Islam, PAS boleh hilang sokongan dan pengaruh dikalangan penyokong-penyokong jika dilihat cuba memihak kepada sekutu mereka dalam pembangkang iaitu DAP dan PKR.

Pendirian terbaru ini sekali gus memperlihatkan kenyataan Exco Agama Selangor Datuk Dr Hasan Ali yang menyokong JAIS melaksanakan pemeriksaan tersebut ada benarnya.

Ianya juga mungkin ambil kira sokongan Ketua Pemuda PAS Nasrudin Hassan Tantawi kepada JAIS.

Bagaimanapun, pemimpin PAS yang terpaksa menelan pahit isu ini adalah ahli parlimern PAS Shah Alam, Khalid Samad yang menuduh tindakan JAIS itu ada kaitan dengan UMNO bagi menutup isu perhimpunan Bersih.

Selain itu, bukan sesuatu yang menghairankan kerana ramai maklum pertembungan Dr Hasan dengan Khalid.

Sekaligus ada pemimpin PAS yang lain melihat ini adalah isu negeri Selangor dan masalah peribadi kedua-dua mereka sahaja.

Namun, kerana Dr Hasan dan Khalid pemimpin PAS, mahu atau tidak, PAS Pusat perlu bersuara menyatakan pendiriannya walaupun tindakan itu ibarat sudah terantuk baru tengadah. -AgendaDaily

0 Kenyataan Rasmi JAKIM – Produk SimplySiti Halal


Masih ingat lagi dengan isu produk SimplySiti yang dikatakan haram? Kalau masih ingat baguslah. Kalau tak ingat atau masih tak tahu apa-apa mengenainya, takpe. Dan setelah beberapa ketika isu itu hangat diperkatakan di laman-laman blog, Facebook dan Twitter, pihak SimplySiti akhirnya mengedarkan kenyataan rasmi dari Bahagian Hab Halal, Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM) yang kandungannya seperti kat bawah ni.

1. Merujuk kepada perkara di atas, adalah dimaklumkan bahawa Bahagian Hab Halal, JAKIM berasa kesal dengan penyebaran dakwaan di atas kerana ia begitu jelas boleh mengelirukan para pengguna Islam dan menjejaskan imej perniagaan pengeluar. Untuk makluman, maklumat berkenaan adalah kurang tepat dan tidak terkini.

2. Pihak kami dengan ini menjelaskan bahawa berus yang ditemui BUKANLAH BERUS YANG DIGUNAKAN DI DALAM PRODUK SIMPLYSITI tetapi adalah berus yang digunakan untuk kerja-kerja pembersihan. Pihak Simplysiti telah mengambil tindakan pembetulan dengan mengeluarkan berus berkenaan daripada kawasan proses dan telah menjalankan proses samak sebaik sahaja keputusan laporan analisa daripada Jabatan Kimia Malaysia dimaklumkan kepada pihak SimplySiti.

3. Kami juga telah menerima laporan pengesahan samak yang dikeluarkan oleh Korean Muslim Federation (KMF) dan disahkan oleh A. Rahman Lee, Ju Hwa (Imam Besar Masjid Seoul).

4. Kami dengan ini mengesahkan bahawa produk-produk SimplySiti yang telahpun mendapat pengesahan Halal JAKIM adalah benar. Senarai produk tersebut adalah seperti di Lampiran A.

5. Sehubungan dengan itu, pihak kami menasihati masyarakat agar berhati-hati dengan sebarang maklumat yang disebarkan melalui laman sosial atau internet dan sekiranya mempunyai sebarang kemusykilan tentang status halal sesuatu produk, sila hubungi Bahagian Hab Halal JAKIM. -zonartis.com


Pantang orang melayu nak maju sikit ada saja orang lain nak dengki! Semoga Dato' Siti Norhaliza terus berjaya dalam bidang perniagaannya.. 

3 Nurul Izzah Ingat PAPA Dia Sudah Jadi PM Malaysia


Pakatan pembangkang berterusan berlagak seolah-olah mereka sudah memerintah Malaysia apabila memberitahu akan membina hubungan diplomatik yang lebih erat dengan kerajaan Jerman.

Perkara itu disuarakan Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Nurul Izzah Anwar selepas beliau dan beberapa pemimpin pembangkang yang lain 'terpesona' dapat bertemu dengan Timbalan Menteri Luar Jerman, Werner Hoyer.

Soal hubungan diplomatik sebenarnya adalah hubungan rasmi antara kerajaan yang memerintah dengan sesebuah negara dan bukannya hak pembangkang, apatah lagi pakatan pembangkang itu sendiri belum berdaftar.

Selasa lalu, Nurul Izzah bersama Timbalan Presiden Pas, Mohamad Sabu dan Ahli Parlimen Kepong, Dr. Tan Seng Giaw menemui Hoyer dan antara butir perbincangan adalah membabitkan soal perhimpunan haram yang didalangi pembangkang pada 9 Julai lalu.

Hadir sama pada pertemuan tersebut ialah Duta Jerman di Malaysia, Dr. Guenter Gruber.

Nurul Izzah dalam blognya, menyifatkan pertemuan itu satu sesi yang cukup menarik dan pasti bakal membuahkan hasil yang akan mengeratkan hubungan diplomatik antara pakatan pembangkang dengan kerajaan Jerman.

Hahaha... PAPA Dia Hebat!

0 Suspek Samun Dan Pukul Pelajar Malaysia Di London Ditahan


Polis Britain semalam menahan seorang lelaki yang mempunyai kaitan dengan kejadian samun pelajar Malaysia oleh sekumpulan remaja yang berlakon membantunya ketika rusuhan di London.

Suspek berusia 20-an itu ditahan ketika pelajar jurusan akaun tersebut, Muhammad Asyraf Haziq Rossli (gambar) menegaskan dia tidak berasa dendam ekoran kejadian yang berlaku di Barking Isnin lalu dan ingin meneruskan pengajiannya di sini.

Scotland Yard dalam satu kenyataan mengesahkan penangkapan lelaki itu.

‘‘Pegawai polis hari ini (semalam) menangkap seorang lelaki yang mempunyai kaitan dengan kejadian seorang lelaki disamun oleh sekumpulan orang yang berpura-pura membantunya selepas dia diserang ketika rusuhan di London,’’ kata kenyataan itu.

Ia berkata, suspek dipercayai berumur 20-an kini ditahan bagi membantu siasatan.

Dalam pada itu, Muhammad Asyraf, 20, yang menjalani pembedahan bagi merawat tulang rahangnya yang patah ekoran kejadian itu kelmarin, telah dibenarkan keluar hospital pagi semalam.

Muhammad Asyraf melahirkan rasa terkejut ketika melihat rakaman video serangan ke atasnya.

‘‘Saya terkejut kerana sebahagian daripada penyerang itu adalah kanak-kanak. Saya juga tidak menyangka ada orang yang merakam kejadian ini,’’ katanya pada satu sidang media.

Pelajar tahun pertama itu berkata, dia memerlukan masa untuk memikirkan apa yang telah berlaku selepas menonton rakaman video berkenaan.

‘‘Adakah itu saya?’’ katanya. – AFP/AP

[video inside] Pelajar Malaysia Cedera Dan Di Rompak, London Riots In Pictures - Part 3

2 PAS Pulau Pinang Demo Anti Murtad



Dewan Pemuda Pas negeri hari ini melahirkan sokongan terhadap tindakan Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) membuat pemeriksaan ke atas sebuah gereja di Damansara Utama kerana didakwa cuba menyebarkan agama Kristian kepada umat Islam dalam satu majlis pada 3 Ogos lalu.

Kira-kira 40 ahlinya yang diketuai Hafiz Nordin mengadakan perhimpunan secara aman di depan Masjid Simpang Enam di sini selepas solat Jumaat, satu tindakan yang dilihat bertentangan dengan pendirian pucuk pimpinan parti itu.

Hafiz yang juga bekas Ketua Pemuda Pas negeri berkata, saranan agar Akta Jenayah Akidah diwujudkan atau dibentang di Parlimen sewajarnya dipercepatkan bagi memastikan tiada usaha memurtadkan orang Islam berlaku di negara ini.

"Isu agama tidak boleh dipermainkan oleh pihak tertentu selain tidak boleh dipropagandakan walaupun ada dakwaan mengatakan ia sekadar bantuan untuk diberikan kepada golongan Islam.

"Jika benar hendak bantu, mengapa perlu buat majlis itu di gereja? Banyak lagi tempat boleh dibuat. Oleh itu, saya lihat isu ini ada agendanya sendiri iaitu ingin memurtadkan orang Islam," katanya ketika ditemui pemberita pada perhimpunan berkenaan.

Isu memurtadkan orang Islam itu timbul selepas JAIS membuat pemeriksaan ke atas Gereja Methodist Damansara Utama di Petaling Jaya setelah mendapat maklumat terdapat kehadiran orang Islam dalam majlis berbuka puasa yang diadakan di gereja tersebut.

Bagaimanapun, insiden itu mendapat kritikan pelbagai pihak termasuk pemimpin Pas sendiri.

Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang yang tidak menyatakan pendirian sebenar parti itu dalam isu berkenaan sebaliknya berkata, pihaknya akan mendapatkan penjelasan daripada JAIS terlebih dahulu.

Aku masih tidak faham dengan pemimpin atasan parti PAS! Haji Hadi memperjuangkan Islam atau gereja?

PAS Berpecah!! Pemimpin Pas ‘Anwarinas’ Serang Nasrudin!

5 KJ: Rumusan Pakatan Menang Besar Tidak Tepat


Metodologi yang digunakan untuk merumuskan bahawa Pakatan Rakyat akan memenangi 100 kerusi parlimen pada pilihan raya umum akan datang tidak tepat, kata ahli parlimen Rembau, Khairy Jamaluddin.

Khairy berkata ini adalah kerana kesan BERSIH 2.0 tidak mungkin dirasai di kawasan luar bandar mahupun di negeri-negeri yang dikuasai oleh Pakatan.

"Kita (BN) tidak syak lagi bahawa BERSIH memberi kesan, dan kita sedar akan ini, tetapi hanya di kawasan tertentu. Di kerusi luar bandar, ia tidak tepat.

"Untuk mengatakan bahawa sehingga 20 (BN) kerusi akan tumbang terlalu memperbesarkan kesannya," katanya ketika dihubungi.

Khairy diminta mengulas rumusan penganalisis politik Wong Chin Huat yang mendakwa kesan BERSIH 2.0 akan menyaksikan Pakatan Rakyat mampu menambahkan jumlah kerusi parlimennya daripada 75 kepada 100 pada pilihan raya umum akan datang.


Menurut Wong, kekasaran ke atas peserta BERSIH yang menuntut pilihan raya adil dan bersih itu oleh pihak berkuasa juga akan mempengaruhi pengundi atas pagar bagi membuang undi protes terhadap BN, jika tidak pun mengundi untuk Pakatan Rakyat.

Dengan mengandaikan tiada penyelewengan pada pilihan raya itu, Wong berkata ini boleh menyebabkan kejatuhan 20 daripada 30 kerusi marginal yang dimenangi oleh BN pada pilihan raya umum 2008.

Katanya, antara kerusi yang terjejas itu kebanyakannya terletak di bandar atau separa bandar, dan juga kerusi luar bandar di negeri-negeri yang diterajui oleh Pakatan, khususnya di Terengganu di mana PAS mempunyai penyokong akar umbi yang ramai.

Bagi Khairy, kerusi luar bandar yang disenaraikan termasuk parlimen Sungai Besar di Selangor, sepatutnya tidak berada di dalam senarai tersebut.

Katanya, impak sebenar BERSIH 2.0 hanya boleh diukur beberapa bulan selepas perhimpunan itu kerana pengundi juga akan mempertimbangkan bagaimana tindakan kerajaan mengendalikan tuntutan supaya reformasi pilihan raya diadakan.


"Perhimpunan itu sendiri tidak mencerminkan pendapat orang ramai," katanya.

Khairy, yang juga Ketua Pemuda BN berkata terdapat isu lain yang akan membentuk sentimen pengundi.

"Isu-isu ekonomi membabitkan semua. Peningkatan kos sara hidup mempunyai kesan yang lebih besar daripada BERSIH 2.0," katanya. -Mkini

7 Lagi Gambar Penganjur Majlis Di Gereja DUMC Di Percayai EJen Murtad Di Dedahkan




5  individu di percayai ejen murtad umat islam, mereka terlibat menarik umat Islam agar murtad, menurut sumber mereka telah melarikan diri dan turut membantu pihak peguam menyorokkan 12 orang yang hadir ke majlis tersebut agar tidak memberi kerjasama kepada pihak JAIS.

Jangan terpedaya jika mereka ini mengedar flyers business mak andam atau butik pengantin kerana objektif mereka adalah untuk menambah penganut kristian di Malaysia.

Berita terdahulu : Gambar Sophia Penganjur Majlis Di Gereja Methodist Damansara Utama DUMC Di Dedahkan

4 DAP Larang Azan Guna Pembesar Suara Waktu Subuh


PENGERUSI Kariah Masjid Padang Menora, Hamir Mahamud menunjukkan pekeliling JHEAIPP melarang bacaan al-Quran dengan menggunakan pembesar suara daripada masjid dan surau ketika ditemui di Padang Menora Tasek Gelugor.



Jabatan Hal Ehwan Agama Islam Pulau Pinang (JHEAIPP) mengarahkan semua masjid dan surau di negeri itu menghentikan bacaan al-Quran menggunakan pembesar suara pada waktu subuh kerana amalan itu bercanggah dengan hukum syarak dan boleh mengganggu orang lain di dalam dan luar masjid.

Arahan itu selaras dengan keputusan mesyuarat Jawatankuasa Fatwa Negeri pada 7 April lalu dan surat pekeliling mengenai larangan sudah dikeluarkan pada 3 Ogos lalu dan diedarkan kepada semua jawatankuasa kariah masjid.

Pelik takkan dengan keputusan diatas kerana tidak yakin bahawa JHEAIPP akan mengeluarkan arahan sedemikian kecuali ada tangan-tangan ghaib yang melakukannya tanpa kerelaan dari jabatan tersebut.

Yang Pasti wujudnya tekanan daripada pihak lain sehinggakan JHEAIPP terpaksa akur dan mengeluarkan arahan sedemikian sedangkan dalil yang diberikan boleh diperbincangkan.

Larangan tersebut dibuat atas alasan bahawa amalan bacaan al-Quran bercanggah dengan hukum syarak dan boleh mengganggu orang lain di dalam dan luar masjid.

Walhal sudah lebih beratus tahun amalan ini dilakukan oleh umat Islam dan ia bukan hanya tertakluk di Pulau Pinang saja tetapi di seluruh Malaysia. Amalan ini tidak pernah dipertikaikan oleh mana-maan pihak kerana ia telah dianggap sebagai adat setempat yang membawa kebaikan.

Jelas telah terbukti bahawa Dap adalah parti politik yang anti Islam dan anti Melayu sejak tahun 1969 lagi dan ia berlarutan sehingga hari ini.

Dap masih sama dari dahulu hingga sekarang cuma formula politiknya hari ini dijelmakan dalam hubungan diplomatik yang akrab dengan kononnya berbaik-baik dalam pakatan Pas dan PKR tetapi agenda mereka tetap sama.

3 Kenyataan Tergempar! GaySec Pohon MAAF Kepada Nor Arlene Tan Dan Pihak Umum - Pohon Disebarkan...


Kenyataan rasmi "maaf" daripada pihak GaySec kepada pihak umum dan Arlene Tan





assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh,

kami mengaku informasi yg kami terima dari pelbagai sumber (anonymous) ini tidak disemak terlebih dahulu dimana akhirnya informasi tersebut telah membawa kepada rujukan yg salah terhadap mangsa (Arlen Tan) dan bukan target kami yg sebenarnya.

Dikesempatan ini kami ingin memohon maaf kepada Arlen Tan dan pihak2 penyokong beliau. Kami amat berasa kesal atas apa yang berlaku. Namun begitu kami amat berharap agar Arlene boleh mendapatkan kaunseling dari Jabatan Agama Islam mengenai kekeliruan agama yg dihadapinya.

Berkenaan dgn ops3 ini pula..kami tidak akan melepaskannya(release) secara umum. Dimana ianya tidak bersifat peribadi pada individu2 tertentu, tetapi lebih menjurus kepada pertubuhan sesebuah organisasi dan pergerakan tertentu. Apakah ada kena mengena dgn isu2 yg berbaur keagamaan pada masa kini? Jangan beri kami jawapan anda..simpan dan jgn berikan sebarang spekulasi sendiri. Biarkan pihak berkuasa menjalankan tugas mereka.

Dengan penuh rasa rendah diri sekali lagi kami memohon maaf pada Arlene Tan atas bala yg diterima olehnya berpunca dari kecuaian kami.

Terima kasih kepada Fanpage Pendedahan Ekslusif Siapa Sebenarnya Sitt Al Wuzara yg mana kami boleh sifatkan mereka mengenali siapa sitt yg sebenarnya?

kerja kami boleh menjadi semakin mudah namun bagi mengelakan berlakunya lagi sebarang kesilapan, kami memerlukan masa yg panjang.

Kami akan cuba menebus kesalahan dan kecuaian kami dengan melakukan beberapa #Operasi demi untuk menentang laman sesawang yang menghina agama islam sepanjang bulan puasa ini. Insyallah.

Satu perkara yang kami perlu ingatkan kepada pihak umum adalah, kami lakukan ini semua bukan kerana kami mahukan `populariti` ataupun untuk mendapatkan `duit`. Jika kami lakukan untuk mendapatkan populariti, dah lama kami menyebarkan perkara ini kepada pihak yang mampu membuatkan kami jadi lebih `popular` atau `dikenali`, dan jika kami mahukan duit, mungkin sudah lama kami jual segala informasi, pangkalan data(database) yang kami miliki selama ini kepada pihak yang tidak bertanggungjawap untuk mendapatkan duit dan kekayaan, jika anda berfikir kami sedemikian, bermakna anda salah, kami tidak mengejar populariti dan duit, kami hidup dan wujud di dunia siber ini hanyalah untuk semata-mata menegakkan tahap keselamatan sesuatu laman sesawang atau sistem di malaysia ini. Jika anda tidak boleh terima dengan apa yang kami lakukan, anda boleh menyuarakan kata-kata anda pada kami. Insyallah kami akan cuba fikirkan.

Sekali lagi, maaf daripada kami kepada peminat gaysec, pihak umum dan terutama sekali Arlene Tan, kami manusia biasa, semua orang mesti akan melakukan kesilapan :).

-------------------

Saya dengan ini mengecam tindakan GaySec kerana membuat kesilapan yang terlampau dimana GaySac telah menyebarkan maklumat palsu dan tuduhan Sitt Al Wuzara @ Erlene tidak TEPAT! 


Tindakan GaySac tersebut telah menyebabkan memberi impak yang sangat negetif sehingga maruah Erlene tercalar beliau dimaki, dicaci, diancam dan diugut BUNUH! kerana berpunca dari kecuaian GaySec! 


Berita terdahulu:
Laporan Polis Nor Erlene Tan Nafi Dia Makcik Hajjah Sitt Al-Wuzara

Identiti Penuh, Gambar Hajjah Sitt Al-Wuzara Hina Islam Di Dedahkan

Friday, August 12, 2011

2 Transkrip Penuh Lokman Adam, Ezam dan YB Zulkifli Ketika Perhimpunan Mempertahankan JAIS

Transkrip sedutan ucapan tiga tokoh ketika perhimpunan mempertahankan JAIS di perkarangan masjid Negeri Shah Alam  selepas sembayang Jumaat tadi.

Exco Pemuda UMNO, Lokman Noor Adam:

Hari ini kita lihat sudah muncul puak-puak pelampau yang tidak menghormati Perlembagaan Persekutuan yang menetapkan tidak boleh menyebarkan agama lain kepada umat Islam.

Selama hari ini kita berdiam diri, kita biar, tengok dan lihat, tetapi masa untuk berdiam diri dan membiarkan musah menyebarkan agama lain kepada umat Islam sudah tamat.

Kita perlu tentang sekeras-kerasnya tidak kira siapa juga yang menyebarkan agama lain kepada umat Islam.

Punca yang menyebabkan sudah ada pelampau-pelampau yang berani menyebarkan agama lain kepada umat Islam kerana ada pengkhianat.

Ada di antara bangsa Melayu sendiri yang cuba untuk meraih undi dengan mendapatkan sokongan daripada mereka ini. Sebelum ini kita tidak pernah lihat ada mana-mana pihak yang berani untuk mempertahankan Lina Joy.

Selama hari ini kita tidak pernah lihat ada peguam yang berani beri khiamat guaman percuma kepada umat Islam yang hendak murtad.

Tapi kerana ada satu dua kerat umat Islam yang jadi kuda tunggangan orang bukan Islam.

Ada Yayasan Kristian dari Jerman yang dibawa masuk dan menjadi penaja utama kepada IFC (Suruhanjaya antara Agama) yang mengemukakan 14 tuntutan yang jelas bercanggah dan tidak menghormati agama Islam sebagai agama persekutuan.

Sebab itu kita berkumpul, untuk menyatakan pendirian kita bahawa mulai hari ini, kita tidak akan membiarkan agama kita terus dinodai.

Kita menuntut kerajaan (Tan Sri Abdul) Khalid Ibrahim supaya jangan cuba untuk mempertikaikan tindakan JAIS kerana tindakan JAIS ke DUMC adalah tepat dan mereka tidak serbu, mereka menunggu lebih 20 minit, mereka masuk dan menyiasat dan mendapati ada 12 orang umat Islam di situ.

Senator Ezam Mohd Nor:

Kita berhimpun sebagai hamba Allah, kita berhimpun sebagai hamba Allah yang mencintai Allah lebih dari segala-galanya.

Kita berhimpun untuk mengatakan komitmen kita, sikap kita, yang jelas bahawa Allah mengatasi segalanya. Kita berhimpun untuk mempertahankan agama Allah.

Kita bukan jenis manusia yang sanggup menggadaikan agama Allah untuk kepentingan pangkat dan kedudukan juga untuk kepentingan undi.

Kita bukan jenis manusia yang mengucap dua kalimah syahadah, tetapi ada illah-illah (sembahan) yang lain, illah mereka jawatan menteri besar, illah mereka adalah undi, kita ingin mempertegaskan bahawa illah kita adalah Allah dan kita rela mati untuk mempertahankannya.

Kita ingin nyatakan kita tiada masalah dengan mana-mana menteri besar dari mana-mana negeri atau parti, tapi kita ada masalah dengan mana-mana menteri besar yang menggadai agama Islam demi undi, kita juga tiada masalah dengan mana-mana pemimpin parti politik dari mana-mana parti, tapi kita ada masalah dengan mereka yang menggadai Islam.

Kita tidak ada masalah dengan ahli parlimen manapun, tetapi kita ada masalah dengan ahli parlimen, khususnya ahli parlimen Shah Alam ini, sekiranya dia menggadaikan agama Islam hanya untuk kuasa dan kedudukan.

Kita juga tidak ada masalah dengan orang bukan Islam, selagi mana mereka menghormati agama kita. Selama puluhan tahun sejak merdeka, apakah kita sebagai umat Islam pernah menzalimi mereka yang bukan Islam hanya kerana mereka bukan Islam?

Bahkan ada peristiwa, beberapa kerat dari kita, kerana emosinya mereka, membakar gereja, kita ambil tindakan untuk mempertahankan dan menjaga kemurniaan beragama di negara ini.

Dari sepuluh orang paling kaya di Malaysia ini, sembilan adalah bukan Islam, hanya satu sahaja orang Islam, apakah itu makna kita zalim pada orang bukan Islam?

Apakah itu bermakna kita biadap kepada mereka? Apakah kita pernah protes, berdemontrasi hanya kerana mereka kaya?

Tidak, kita biarkan tetapi jangan sampai pijak kepala kita.

Jangan sampai biadap terhadap agama kita, jangan sampai hina maruah negara.

Kepada orang-orang bukan Islam, kita tidak ada masalah dengan kamu, malah kita menjaga kepentingan mereka, melindungi dan mempertahankan mereka hingga orang kita sendiri ditangkap dan dipenjara.

Tapi kita nak jelaskan, kita ada masalah besar dengan orang bukan Islam yang kurang ajar... dengan orang bukan Islam yang biadab, dengan orang bukan Islam yang tarik orang Islam untuk keluar dan murtad.

Kita ada masalah dengan mereka, apatah lagi jika mereka pemimpin besar, exco kerajaan negeri, Ronnie Liu, Teresa Kok, Xavier, Elizebert Wong, dengar baik-baik.

Kamu patut hentikannya, sebelum kami bertekad untuk berperang.

Kita diajar oleh Rasullah SAW untuk mempertahankan orang bukan Islam selagi mana mereka sanggup untuk menghormati kita, tapi dalam masa yang sama, Rasullah mengajar kita kepada mereka yang kurang ajar, yang biadap, tidak ada cara lain melainkan perang terhadap mereka.

Sebab itu kita ingin nyatakan di sini, kita akan melancarkan perang habis-habisan demi untuk mempertahankan akidah umat sekiranya mereka tidak berhenti.

Amaran ini bukan hanya kepada pemimpin, tetapi agen-agen mereka malaysiakini, Malaysian insider, yang bersikap biadap kepada Jabatan Agama Islam, fitnah Jabatan Agama Islam, kononnya kita ceroboh, kononnya kita tidak beradap.

Malaysiakini dan Malaysian insider, kita beri amaran terakhir, jika kamu tidak hentikan semua 'sampah' ini, kami akan pergi dan 'bakar' kamu.

Jelas, mereka adalah pengkhianat kepada umat Islam.

Sempena Ramadan ini, kita pertahankan akidah umat, kita pertahankan maruah kita, kita beri mesej pada perhimpunan ini, kita sedia berperang dengan mereka jika mereka terus biadap dengan kita.

Ahli Parlimen Kulim Bandar Baharu YB Zulkifli Nordin

Kita berkumpul hari ini bukan untuk kepentingan diri kita, bukan untuk kepentingan mana-mana pihak tetapi demi agama kita, akidah kita.

Saya terkejut bila hari ini membaca mengenai rintihan seorang ketua pemuda ustaz Nasaruddin (Hassan) Tantawi merintih. Merintih bukan kerana beliau terpaksa berdepan dengan musuh-musuh Islam dikalangan al kafirun.

Merintih kerana dia terpaksa berdepan dengan pimpinan dia sendiri, ahli dia sendiri yang menentang dia untuk mempertahankan akidah umat Islam.

Apa nak jadi dengan umat Islam hari ini, kalau mereka mengaku hendak memperjuangkan Islam pun, akhirnya menjadi pengkhianat kepada agama sendiri.

Inilah harga yang terpaksa kita bayar untuk mempertahankan akidah kita.

Ada yang mengatakan bahawa tidak ada bukti pihak gereja Kristian cuba memurtadkan orang Melayu.

Saya terlibat dengan kes murtad berbelas tahun dah, tuan-tuan masih ingat kes murtad Aisyah Bukhari, penglibatan gereja, penglibatan mubaligh Kristian dalam memurtadkan orang Melayu di negara ini sudah berlangsung begitu lama.

Pertama pada tahun 1987, paderi yang pertama dilantik, di gereja Petaling Jaya, namanya Jamaluddin Osman, dikristiankan, bermula dengan apa yang berlaku di gereja Damansara Utama, memberi bantuan kepada beliau, menolong beliau, mendidik beliau akhirnya Jamaluddin osman menjadi paderi Melayu pertama ditabalkan di gereja Petaling Jaya dengan nama Father Joshua Jamaluddin.

Sampai hari ini, masih ada, dan kita tidak boleh bertindak terhadapnya, dan kita lihat bagaimana polis mengambil tindakan menahan beliau di bawah ISA, tapi kita lihat bagaimana pihak gereja dengan beberapa NGO termasuk Majlis Peguam yang hari ini di dokong oleh segelintir pimpinan PAS membantah dan mencabar kes berkenaan di mahkamah.

Hari ini Father Joshua Jamaluddin, hidung macam kita, warna kulit macam kita, pakai songkok, pakai baju Melayu, tapi dok mengkristiankan anak-anak Melayu.

Tahun 1997, Nor Aisyah Bukhari sendiri dikristiankan di gereja di Rasah Negeri Sembilan. Saya terlibat secara langsung dengan kes itu.

Keluarganya mendapat maklumat dia di gereja itu, pergi hendak menyelamatkannya, sekali lagi kafir bersatu dan menghalang keluarga dari mengambil Nor Aisyah Bukhari.

Bulan Ramadan 1997, hari pertama, sedang ayah Nor Aisyah, Haji Bukhari mengimamkan solat terawih, kumpulan Kristian melancarkan operasi menculik Nor Aisyah dari rumah dia.

Bawa lagi ke Singapura, menyeberang tanpa passport, terus terbang ke Australia, sampai hari ini tetap kafir dan berada di sana.

Tahun 1998, secara terbuka dengan penuh biadap kerana tidak ada tindakan dari kita, makin lama makim melampau, makin kurang ajar, gereja Church of our Lady Fatimah, Brickfield secara terang-terang memurtadkan seorang gadis Melayu Azlina Jalani, yang akhirnya meletus menjadi kes Lina Joy.

Gereja itu masih ada di situ, orang-orang yang terlibat mengkristiankan Lina Joy masih ada di situ. Lina Joy masih ada dengan kita di Subang Jaya.

Melihat kedayusan dan kebaculan orang Melayu, mereka makin melampau, apa yang berlaku di DUMC, adalah hanya tip of the iceberg, kita dah ada bukti jelas bahawa memang ada cubaan mendakyah orang Melayu.

Aktiviti ini sudah berlangsung lama, hanya kerana ada salah seorang dari mereka, di buka pintu hati oleh Allah memberikan maklumat terhadap kegiatan-kegiatan yang berlaku.

Kita sudah ada bukti-buktinya, dan insyallah pihak JAIS akan mengeluarkan laporan lengkap tentang dakyah yang dibuat.

Baru-baru ini, beberapa orang umat Islam yang sensitif telah pergi ke kawasan seperti tumpuan awam, jumpa risalah Kristian, berbundle-bundle, ditinggalkan di tempat strategic, untuk mudah orang ambil.

Saya pernah tanya budak-budak kecil apa komik ini, mereka jawab, komik kartun, dalam tu ada 76 perkataan Allah yang disalahgunakan.

Di gunakan bahasa dan gambar yang anak-anak kita akan tertarik, mereka makin biadap, makin kurang ajar.

Kita tidak ada masalah dengan orang Kristian tapi kita ada masalah dengan mereka yang cuba menentang kita.

Perlembagaan Persekutuan jelas menetapkan agama negara ini adalah agama Islam. Malahan diletakkan Islam sampai ke peringkat tidak boleh disentuh.

Sebab itu isu ini bukan isu politik, ia tidak ada kena mengena dengan UMNO atau PAS, ia ada kena mengena dengan orang Islam.

Ini isu kita, yakinlah jika kita tidak berbuat apa-apa hari ini, lima tahun ke depan, 10 tahun ke depan, kita semua akan bayar harga yang mahal terhadap semua ini.

Sebab itu saudara-saudara, di bulan Ramadan ini, di mana umat Islan dulu sanggup berperang Badar untuk mempertahankan akidah, marilah kita bersama-sama ketepikan sentimen politik.

Kita satu Tuhan, satu nabi, satu kitab, satu kiblat kenapa kita tidak boleh jadi satu umat.

Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

2 Najib, Rosmah Tolak Ditemu Bual Jadi Saksi Kes Liwat Anwar

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dan isteri, Datin Seri Rosmah Mansor memaklumkan kepada pasukan pembelaan Datuk Seri Anwar Ibrahim bahawa mereka menolak untuk ditemu bual atau saksi dalam kes liwat, menurut ketua pasukan peguam Karpal Singh pada Jumaat.

Najib dan Rosmah tiba di Kompleks Mahkamah Jalan Duta pada pukul 2.55 petang untuk bertemu pasukan pembelaan berkenaan iaitu Karpal, S.N. Nair dan Datuk Param Cumaraswamy sebelum meninggalkan kompleks terbabit setengah jam kemudian.

Karpal bercakap kepada pemberita pada pukul 5.40 petang selepas menemubual mereka.

Pada 8 Ogos lalu, Hakim Mohamad Zabidin membenarkan permohonan Anwar untuk menemu bual 15 saksi termasuk Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak, isterinya Datin Sri Rosmah Mansor, Musa, Rodwan dan 11 orang lagi.

Hakim turut menetapkan 15 hingga 26 Ogos bagi kes pembelaan. Pada mulanya mahkamah menetapkan 8 hingga 26 Ogos dengan Anwar dijadual sebagai saksi pertama memberi keterangan.

Di akhir kes mereka, pendakwaan menawarkan 71 saksi, termasuk Najib dan Rosmah. Pihak pembelaan memilih untuk menemu bual hanya 25 orang dan setakat ini, hanya lima orang yang telah pun ditemu bual.

Syabas PM, Peguam Anwar panggil, PM datang! Harap selepas ini Anwar akan terima cabar dr YB Zulkifli Nordin yang menawarkan dirinya untuk menjadi saksi kes liwat Anwar.

Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

3 Kasi Bongkar Lagi... Guan Eng Bercita-cita Jadi PM Malaysia


Blog MIM (novandri.blogspot.com) mendedahkan usaha pihak DAP yang mahu mengangkat Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng sebagai Perdana Menteri sekali gus bakal mengecewakan Anwar yang sekian lama bercita-cita mahukan jawatan itu.

Katanya, impian mereka itu dinyatakan menerusi laman sosial Facebook yang turut dibuat dalam bentuk promosi berbayar menandakan kesungguhan usaha mereka.

"Facebook yang mengagung-agungkan ahli politik DAP itu sudah pasti akan mengeruhkan lagi perhubungan sesama pemimpin pakatan pembangkang, lebih-lebih lagi di antara Anwar dan Guan Eng. Dan apa pula respons Guan Eng mengenai kewujudan Facebook tersebut?" katanya.

Sehubungan dengan itu, blog tersebut mahukan Guan Eng menyatakan pendirian beliau berhubung laman Facebook tersebut dan Ketua Menteri Pulau Pinang itu tidak perlu berdolak-dalih kerana rakyat sudah mual dengannya.

Blog Mesin Taip Buruk (mesintaipburuk.blogspot.com) berkata, tidak sukar bagi Guan Eng untuk mencapai impian menjadi Perdana Menteri Malaysia walaupun Perlembagaan menetapkan hanya orang Melayu dan beragama Islam sahaja yang layak menjawat jawatan itu.

Katanya, jika pembangkang memenangi pilihan raya umum akan datang, maka Anwar akan dilantik sebagai Perdana Menteri Malaysia yang baru dan kemudian barisan Kabinet beliau yang sudah pasti terdiri daripada para pemimpin DAP akan mendesak Anwar untuk meminda Perlembagaan Negara dengan meletakkan frasa bahawa Perdana Menteri tidak terbatas kepada orang Melayu dan beragama Islam sahaja.

"Bila Perlembagaan itu dah dipinda, Anwar akan dijatuhkan dengan cara yang sangat tidak terhormat iaitu dengan mencampakkannya ke dalam Sungai Buluh atas dakwaan meliwat. Ingat semua rahsia Anwar dalam tangan Karpal Singh selaku peguambelanya merangkap Pengerusi DAP. Pada masa itu, Anwar dah tak boleh buat apa-apa dah dan (Yang di-Pertuan) Agong pun dah tak boleh buat apa-apa. Maka Guan Eng dilantik sebagai PM berdasarkan Perlembagaan yang dipinda.

"Habis cerita...!! Masa itu orang Melayu akan jadi kaum Uighur di China yang hari ini mereka tidak dibenarkan menunaikan ibadat puasa, tidak boleh bertarawih dan semua aktiviti keagamaan dilarang!" katanya.

Kalau Guan Eng jadi PM nascaya Malaysia akan jadi hak milik kekal Singapura!! 

5 Najib Dan Rosmah Tutup Mulut Pembangkang, Hadir Sesi Temubual Peguam Anwar

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dan isterinya Datin Seri Rosmah Mansor berada di Kompleks Mahkamah Jalan Duta untuk ditemubual oleh peguam yang mewakili Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Kehadiran PM bersama isterinya Rosmah sekaligus menutup mulut pembangkang yang mendakwa PM
mahu berdolak dalih elak ke Makamah.

Mereka tiba pada jam 2.55 petang ini dan kini berada di tingkat tujuh.

Manakala bekas ketua polis Melaka, Datuk Mohd Rodwan Mohd Yusof turut hadir untuk ditemubual.

Anwar juga berada di situ untuk menghadiri temubual tersebut.

Peguam Karpal Singh, Sankara Nair dan Param Cumaraswamy mengendalikan temubual itu.

Najib dan Rosmah hadir hari ini untuk ditemuramah ekoran pertemuan mereka dengan pengadu, Mohd Saiful Bukhari Azlan, di kediaman rasmi mereka ketika Najib menjadi timbalan perdana menteri

Difahamkan perdana menteri dan Rosmah meninggalkan kompleks mahkamah kira-kira jam 3.28 petang.

Sekarang Anwar sudah puas hatikan.. So jangan tangguhkan lagi kes liwat ini! Lawan Tetap Lawan Selesaikan Dengan Segera!
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

3 Pendedahan Panas: George Soros Taja MALAYSIAKINI


Tony Yew dalam Stop The Lies (www.stopthelies.my) mendedahkan bagaimana Malaysiakini yang memperoleh sumber dana daripada Media Development Loan Fund (MDLF), sebuah pertubuhan yang dikaitkan dengan George Soros bagi membiayai operasinya sejak tahun 1999.

Katanya, MDLF sebuah pertubuhan bukan kerajaan (NGO) mendakwa Malaysia tidak mempunyai saluran alternatif untuk menyampaikan suara berikutan kawalan kerajaan ke atas media dan dengan adanya Malaysiakini, sebuah portal berita bebas, mereka memanfaatkannya untuk menyalurkan pandangan dan berita ke seluruh dunia tanpa sekatan.



Blog ini mendedahkan, pada 1999, South East Asia Press Alliance menyediakan geran sebanyak AS$100,000 kepada Malaysiakini dan kemudian pada 2001, MDLF menerusi CAMP (Centre for Advanced Media, Prague) iaitu sebuah badan teknologi MDLF telah membayar Malaysiakini sebanyak RM188,000 untuk membangunkan aplikasi dipanggil Adengine dan setahun kemudian MDLF membuat pelaburan tambahan sebanyak RM1.3 juta dalam portal berita itu.

"MDLF mempunyai poket yang dalam (banyak wang) kerana mereka memperoleh dana dari sumber-sumber Association of Alternative Newsweeklies, Bank Vontobel, Calvert Social Investment Foundation, DOEN Foundation, Dreilinden gGmbH, Foundation for Democracy and Media, Fritt Ord Foundation, John D. and Catherine T. MacArthur Foundation, Omidyar Network, Open Society Institute, Oxfam NovibresponsAbility Ventures I, Swedish International Development Cooperation Agency (SIDA), Swiss Agency for Development and Cooperation, Alexej Fulmek dan David Haas.

"Apakah Premesh Chandran masih mengatakan tidak satu pun dana tersebut datang daripada George Soros? Saya tiada apa-apa dengan Soros tetapi dia yang bertanggungjawab terhadap krisis kewangan 1998. Jadi, dia bukan sahaja menjatuhkan nilai mata wang kita tetapi juga memberi wang kepada Malaysiakini," katanya.

Katanya, Malaysiakini boleh berbangga sebagai sumber berita bebas tetapi jika melihat kepada sejarah dan sumber kewangannya, ia nyata menceritakan segalanya.

Pendedahan seterusnya baca disini...

5 Isu MyKad: Mismah Terkejut Dia Popular Macam Mawi World!

Mismah kini yang menjadi ikon kepada puak pembangkang terkejut apabila dapat tahu dia dikatakan sama popular macam Mawi World!

Bezanya Mawi World lahir dari Akademi Fantasia manakala Mismah dipopularkan oleh puak pembangkang yang dahagakan peluru untuk menembak secara tepat!

Namun akhirnya peluru sesat itu tertembak diri mereka sendiri!

Mismah memang World!

Seorang warganegara yang hanya dikenali sebagai Mismah kerana didakwa mendapatkan kewarganegaraan dalam tempoh empat jam akhirnya berjaya dijejaki oleh media.

Dia turut menafikan dakwaan memperoleh kerakyatan dengan mudah yang sebelum ini dikaitkan dengan dirinya, terutamanya oleh pihak pembangkang.

"Saya ikut peraturan, bukan macam orang cakap," beliau dipetik sebagai berkata kepada Sinar Harian hari ini.

Wanita yang berasal dari Bawaen, Indonesia pada mulanya keberatan ditemubual juga mengakui sedih dengan dakwaan dia mendapat 'kerakyatan pintu belakang'.

Nama Mismah menjadi perhatian apabila rekod dalam talian pada 2 Ogos lalu menunjukkannya seorang penduduk tetapi disenaraikan dalam daftar pemilih untuk pilihan raya.

Sebelum ini pihak pembangkang mendakwa status kerakyatan ibu kepada empat anak itu bertukar daripada kad pengenalan merah (penduduk tetap) kepada biru (warganegara) dalam tempoh empat jam sahaja.

Beliau juga dikatakan seorang daripada 1,597 individu yang diberi status itu secara tidak mengikut prosedur.

"Tidak, Itu semua tak betul. Sudah bertahun-tahun saya mohon jadi warganegara Malaysia, bukan empat jam, bukan empat hari, bukan empat minggu," katanya lapor Sinar Harian pada Jumaat.

Mismah juga mengakui tidak sedar namanya menjadi sebutan atau menjadi buruan media sehinggalah diberitahu anaknya beberapa hari lalu.

Mengimbau kisah hidupnya hampir 30 tahun lalu, Mismah berkata, dia masuk secara sah ke Malaysia pada 1982 untuk bekerja sebagai pengangkut simen.

Selepas itu dia terus memohon status penduduk tetap dan mengejutkan apabila berjaya mendapatkannya pada 17 Julai tahun yang sama.

Dengan kata lain, Mismah mendapat status itu dalam tempoh beberapa bulan sahaja.

"Pada masa itu prosesnya mudah, tak macam sekarang," katanya yang fasih berbahasa Melayu.

Bagaimanapun, pengalamannya mendapat kewarnageraan penuh pula menunjukkan pengalaman berbeza apabila terpaksa menunggu 17 tahun - 12 tahun berurusan di Petaling Jaya dan selebihnya di Putrajaya.

Dilaporkan, mengikut rekod Jabatan Pendaftaran Negara (JPN), permohonan Mismah diluluskan pada 31 Januari tahun ini selepas 29 tahun menjadi penduduk tetap.

Dia kini bekerja sebagai tukang sapu di pejabat sebuah syarikat jualan langsung dan dikatakan seorang penjimat sehingga memiliki sebuah rumah teres.
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

2 SMS MBPJ Operasi Sita Bangunan DUMC!


SMS dari orang dalam MBPJ yang berkata, pada sebelah pagi semalam satu taklimat diadakan penguaktkuasa untuk mengambil tindakan SITA ke atas bangunan DUMC kerana telah menyalahgunakan tempat tersebut sebagai Gereja.

Gereja Methodist Damansara Utama (DUMC) Seksyen 13, Petaling Jaya hanya mendapat kelulusan untuk membina pusat komuniti dan bukannya sebuah gereja daripada Majlis Bandaraya Petaling Jaya (MBPJ).



Menurut Penolong Pengarah Kawalan Bangunan MBPJ, Nurul’ Ain Abdul Rahman, berlaku salah guna permohonan yang diberikan oleh pihak pentandbiran apabila DUMC membina gereja ditempat yang tidak dibenarkan.

Kalau ikut permohonan yang mereka (DUMC) minta kita, ialah pembinaan pusat komuniti bukan gereja. Di sini berlaku salah guna permohonan dan boleh dikenakan tindakan.

Dengan kenyataan diatas jelas membuktikan bahawa satu kesalahan telah berlaku dan ianya seharusnya disita bangunan tersebut kerana telah melanggar undang undang MBPJ.

Akan tetapi tidak dapat dipastikan siapakah yang membatalkannya tetapi yang pasti MB Selangor telah pun meminta maaf ekoran serbuan JAIS tersebut.

Kenapa Hendak Pertahankan Gereja Haram?

3 DUMC Muslim Murtad Diberi Ganjaran RM60,000

Kembalilah kepangkal jalan Shophia... 
Percayalah Allah Menyayanggi mu.....

Aku naik saksi bahawa tiada Tuhan melainkan Allah dan aku mengaku bahawa Nabi Muhammad itu adalah pesuruh Allah.

Beberapa umat Islam yang dipercayai murtad dan menjadi pengikut sebuah pertubuhan Kristian di negara ini mendakwa dijanjikan ganjaran lumayan sekiranya berjaya memesongkan akidah umat Islam lain termasuk golongan mualaf dengan menarik dengan menarik mereka menyertai pertubuhan itu.

Difahamkan, mereka akan menerima ganjaran sehingga RM60,000 bagi setiap kejayaan memesongkan akidah umat Islam sebaik upacara pembaptisan dilakukan.

Ini didedahkan seorang pengikut pertubuhan itu yang hanya mahu dikenali sebagai Jasmine, 34, yang turut menyertai majlis makan malam anjuran komuniti gereja di Gereja Methodist Damansara Utama (DUMC), ketika serbuan oleh Bahagian Penguat kuasa Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) dan polis di Seksyen 13/1 Petaling Jaya, Rabu lalu.

“Dua individu yang dipercayai murtad dikenali sebagai Izwan dan Sabrina, berusia dalam lingkungan lewat 20-an sering berusaha untuk membantu golongan ibu tunggal, mereka dibebani hutang dan orang miskin melalui majlis komuniti yang dianjurkan dengan harapan dapat menyampaikan ajaran Kristian.

“Kedua-dua individu yang turut mendapat kepercayaan beberapa gereja bagi menerajui kumpulan yang bergerak atas nama komuniti hanya akan muncul pada hari majlis pementasan drama berkaitan perjuangan Nabi Isa, selain menyampaikan ceramah bahawa ajaran Nabi Muhammad tidak benar,” katanya kepada Berita Harian.

Jasmine yang turut dibaptiskan tahun lalu berkata, beliau diberi tanggungjawab untuk menerajui persatuan ibu tunggal, anak luar nikah dan orang tua termasuk mualaf yang akan diwujudkan dalam masa terdekat sebagai salah satu cara berdakwah.

Mereka yang menyertai kumpulan ini akan lupa pegangan agama asal buat seketika apabila kerap diberi minuman air suci atau ‘Holy Water’ dan selepas menjalani upacara ‘Black Tiding’ pembaptisan di dalam kolam renang.

“Kumpulan ini berdakwah melalui siri ceramah dan syarahan yang diadakan secara sulit, malah ia turut memiliki perpustakaan komuniti di Sri Manja, Jalan Klang Lama sambil pembaca didendangkan dengan lagu,” katanya.

Sementara itu, 12 individu beragama Islam yang berada di DUMC ketika serbuan JAIS dan polis, Rabu lalu, akan memberi keterangan di ibu pejabat JAIS di Shah Alam, hari ini – Berita Harian, 10 Ogos 2011.

Berita Harian 6 Ogos lalu melaporkan salah seorang peserta wanita yang ditahan dalam pemeriksaan JAIS, Rabu lalu mendedahkan bahawa setiap peserta Islam ditegah mempercayai Nabi Muhammad SAW, tetapi diminta mengikut suruhan Nabi Isa melalui ceramah dan nyanyian sepanjang majlis berlangsung.

Hanya mahu dikenali sebagai Jasmine, wanita itu berkata, pertubuhan terbabit mensasarkan individu yang menghadapi masalah kewangan seperti kumpulan mualaf dan golongan yang kecewa dengan kerajaan sebagai ahli sebelum ejen berperwatakan alim seperti haji dan imam dihantar mendekati mangsa.

“Mereka menabur janji mampu menyelesaikan masalah dihadapi sebelum sasaran dibawa menghadiri majlis suai kenal dan sesi ceramah secara sulit. Biasanya, minat menyertai pertubuhan ini timbul selepas mendengar syarahan ketua agama dari Sabah, Sarawak dan Indonesia,” katanya yang menyertai pertubuhan itu bersama suami dua tahun lalu.

Jasmine yang dijanjikan bantuan kewangan untuk menyelesaikan hutang dan keperluan harian, berkata dalam setiap program dianjurkan, peserta diberikan kitab Injil berbahasa Melayu seterusnya diajar menyanyi lagu dakwah Kristian, disusuli diberikan ‘minuman istimewa’ diikuti upacara pembaptisan. Klik di sini

Metro, 6 Ogos pula melaporkan pengakuan dari seorang peserta wanita Melayu yang mengikuti kumpulan itu sejak lebih setahun lalu, selepas dibelenggu masalah kewangan sehingga tidak mampu membiayai keperluan seharian.

Katanya, pendakwah kumpulan berkenaan membantu mereka dengan memberi seberapa banyak wang diperlukan dan selepas itu, mereka memujuk individu yang sudah diberi bantuan menyertai program keagamaan mereka.

“Pendakwah atau pastor tidak pernah memaksa saya memasuki agama mereka, tetapi menggunakan cara paling lembut dan halus dengan tidak berputus asa memujuk selain terus membantu sehingga akhirnya saya terhutang budi dan akur mengukti program keagamaan mereka yang kebiasaannya diadakan dua kali seminggu.

“Kami diberikan kitab Bible versi bahasa Melayu dan turut dibekalkan pita rakaman kecil mengandungi nyanyian keagamaan supaya dapat menghafal sebelum didedahkan dengan ceramah yang kandungannya lebih menolak Islam dan Nabi Muhamad SAW”, katanya ketika ditemu bual wartawan Harian Metro.

Wanita itu turut memberikan beberapa kitab Bible dan risalah yang dimilikinya kepada wartawan sebagai rujukan dan mengaku dia sudah menghafalnya serta kini di peringkat pembelajaran yang agak tinggi selain sudah menjalani upacara pembaptisan.

Menurutnya lebih memeranjatkan pastor berketurunan Melayu yang sudah lama menyertai agama kumpulan itu turut memberi ceramah. Klik di sini

4 PAS Berpecah!! Pemimpin Pas ‘Anwarinas’ Serang Nasrudin!


Selepas Datuk Dr. Hasan Mohd. Ali menjadi mangsa kecaman pemimpin Pas ekoran sokongannya terhadap Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) memeriksa gereja Methodist di Damansara Utama baru-baru ini, nasib yang sama dipercayai menimpa Ketua Dewan Pemuda Pas Pusat, Nasrudin Hassan.


Nasrudin dipercayai menerima kecaman serta tekanan hebat daripada pemimpin Pas terutamanya golongan ‘Anwarinas’ iaitu kumpulan yang menyokong Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Tindakan itu dilakukan selepas Nasrudin mengeluarkan kenyataan keras kelmarin, bahawa Dewan Pemuda Pas Pusat akan tetap mempertahankan akidah umat Islam daripada dirosakkan, sekalipun dengan darah dan nyawa.

Ia diperkukuhkan lagi dengan status terkini Ketua Dewan Pemuda Pas itu di laman Facebooknya yang membayangkan beliau sedang ‘diserang’ apabila berkata: “Tidak mudah untuk kita memperjuangkan Islam. Kadang-kadang cabaran dalaman lebih perit dialami berbanding cabaran luaran. Ya Allah, Engkau berilah aku kekuatan,”.

Kelmarin, Nasrudin melalui laman blognya, http://www.eperjuangan.com , dilihat memberi ‘kejutan’ bermakna kepada pucuk pimpinan Pas yang sebelum ini takut untuk bersuara, apabila menyeru umat Islam bersatu di bawah payung akidah bagi memastikan tiada ruang yang membolehkan musuh Islam menyelinap masuk.

Lebih menambahkan kemarahan kumpulan ‘Anwarinas’ apabila beliau berkata: “Harga akidah tidak boleh dibayar dengan nilai sebuah atau lebih kerusi Parlimen mahupun Dewan Undangan Negeri (DUN), tidak boleh ditebus dengan jawatan bertaraf menteri atau wakil rakyat, sebaliknya nilai akidah, taruhannya ialah darah dan nyawa,”.

Dalam pada itu, tidak cukup dengan status tersebut, Nasrudin juga dilihat cuba meluahkan tekanan yang sedang dilalui akibat mengambil pendirian berbeza berbanding pucuk pimpinan Pas, melalui satu lagi status terdahulu yang penuh dengan maksud tersirat.

“Aku cuba berlari di kaki pelangi, mengukur jarak berbanding masa. Aku cuba gapai warna-warni, akhirnya akur ditipu fatamorgana. Begitulah realiti sisa umur di alam ini. Moga nur hidayah Ilahi dapat aku gapai, menyuluh lorong gelap dan kelam menuju mahligai berseri bidadari, satu destinasi yang tidak dijangkau pelangi,” katanya.

Sementara itu, cubaan Utusan Malaysia untuk mendapatkan penjelasan Nasrudin sendiri berhubung dakwaan beliau sedang ditekan dan dikecam oleh pucuk pimpinan Pas, termasuk apa maksud sebenar di sebalik status Facebook gagal kerana telefon bimbitnya dimatikan.


Rakan-rakan yang berada dalam parti PAS yang mempunyai kesedaran tu saya ucapkan "Welcome To UMNO". Marilah kita berjuang bersama untuk Islam bukan untuk ‘Anwarinas’!
Allahu Akbar Takbir!!!
Allahu Akbar Takbir!!!
Allahu Akbar Takbir!!!

0 Perhimpunan Aman Anti Murtad Di Shah Alam Selepas Solat Jumaat


Satu perhimpunan aman isu murtad akan diadakan di sekitar Masjid Negeri Shah Alam hari ini, ianya bagi mempertahankan Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) berhubung insiden serbuan JAIS ke atas Gereja Methodist Damansara Utama (DUMC) Rabu malam ketika berlangsung majlis murtad. 

Penceramah yang hadir Ahli Parlimen Kulim-Bandar Baharu, Datuk Zulkifli Nordin.

Kepada rakan-rakan dari parti PAS, PKR yang mempunyai kesedaran digalakkan untuk hadir bersama mempertahankan Islam.

3 Siar Menu Babi Dalam Juadah Ramadan: Pengarang The Star Khinzir Mungkin Berasal Dari China


Apakah maksud sebenarnya yang tersirat dan tersurat sehingga sanggup siarkan gambar menu BABI di muka hadapan Akhbar The Star yang diberi tajuk 'Ramadan Delights dalam juadah ramdahan!

Adakah Ketua Pengarang The Star tersebut berasal dari China sehingga tidak mengetahui adat resam sebagai rakyat Malaysia??!!!!

Sikap mereka ini di lihat tidak sensitif dan BIADAP terhadap kesucian bulan Ramadan. Panas betul hati aku ketika menulis ketika ini... ok lah bawa bersabar sikit!

Sehubung dengan itu Kementerian Dalam Negeri (KDN) telah memanggil Ketua Pengarang akhbar The Star kerana menyiarkan artikel mengenai berbuka puasa dengan memuatkan berita tentang restoran tidak halal dalam segmen sisipannya.

Timbalan Ketua Setiausaha (Keselamatan) KDN Datuk Abdul Rahim Mohamad Radzi berkata artikel itu dimuatkan dalam sisipan 'Dining Out' akhbar itu dengan 'Ramadan Delights' sebagai tajuk muka depan.

Beliau berkata kementerian ingin menyatakan kesalahan akhbar itu berikutan tindakannya yang tidak sensitif kerana menyiarkan artikel berkenaan.

Beliau berkata akhbar tersebut telah mengakui kesilapan dan akan menyiarkan kenyataan memohon maaf di atas perkara itu.

Thursday, August 11, 2011

14 Gambar Sophia Penganjur Majlis Di Gereja Methodist Damansara Utama DUMC Di Dedahkan


Kerajaan PKR Selangor sehingga kini tidak menjelaskan kepada umum mengenai tindakan JAIS memeriksa Gereja Methodist Damansara Utama (DUMC) di Petaling Jaya atas dakwaan cuba menyebarkan agama Kristian ke atas penganut Islam malam Rabu lalu.

Baik lah mari kita dedahkan siapa penganjur dalam program yang mahu memurtadkan orang Islam di Damansara Utama Methodist Centre tempohari, salah seorang daripanya ialah Sophia @ Nadea Mohd Salleh. Dialah yang menahan pihak JAIS dari masuk terus dan pihak Jais perlu negotiate selama satu jam baru dapat kebenaran masuk.

Ketika ditanya samada dia berugama Islam, Sophia yang berbangsa Melayu dan IC masih meletakkan ugama sebagai Islam hanya menjawab saya percaya pada tuhan.


Pemeriksaan ke atas premis tersebut dibuat berikutan laporan menyatakan disyaki terdapat usaha memurtadkan orang Islam di premis tersebut di mana program tersebut dianjurkan oleh Nadeane @ Sophia BT Mohd Salleh dengan No. Kad Pengenalan 790317-01-6094 (dipercayai telahpun murtad).

Baca disini untuk mengetahui kronologi acara sini.

Beberapa perkara yang menimbulkan seribu satu persoalan dan tanda tanya:

1. Mengapa penganjur menyatakan majlis tersebut adalah majlis berbuka puasa tetapi penganjur pada awalnya menafikan kehadiran orang Islam dalam majlis tersebut dan dalam aturcara program jelas mencatatkan bahawa majlis itu ialah "Thanks Giving Dinner" yang jelas berunsurkan Kristian?

2. Mengapa hanya orang Islam yang dijemput khas telah hadir ke majlis tersebut dan ianya dibuat secara tertutup di gereja yang turut dihadiri bukan Islam?

3. Mengapa bunga manggar diletakkan dipintu masuk dewan?

4. Mengapa jemputan yang hadir memakai baju Melayu, kurung dan kebaya?

5. Mengapa terdapat 3 orang Islam cuba melarikan melalui pintu belakang?

6. Mengapa wujud nyanyian lagu ALHAMDULILLAH dan ALLAH AKBAR dalam aturcara program?

7. Mengapa soalan kuiz tentang Islam diberi kepada hadirin?

8. Mengapa dan bagaimana kertas soalan kuis tentang Islam dijumpai dikoyak dan dibuang ke dalam tong sampah di dalam dewan?

9. Mengapa majlis tersebut diadakan di gereja yang jelas ada unsur-unsur penarikan?

10.Mengapa penganjur beriya-iya cuba menipu penguatkuasa JAIS dan polis tentang program dan kehadiran orang Melayu/Islam?

11.Mengapa Nadeane @ Sophia BT Mohd Salleh enggan mengaku beragama Islam sedangkan kad pengenalannya tertera beliau Islam?

info- SKrewkuat

13 Rusuhan Di London, Nurul Izzah Pula Yang Kepanasan?


Ahli parlimen Lembah Pantai Nurul Izzah Anwar dikatakan seperti cacing kepanasan apabila Timbalan Ketua Polis Negara Datuk Seri Khalid Abu Bakar yang berkata perhimpunan BERSIH 2.0 mungkin menyebabkan rusuhan seperti apa yang berlaku di kota London sekarang.

Dalam posting di laman web Facebook malam semalam, Khalid berkata rusuhan berterusan di London yang kini merebak ke beberapa bandar utama di Britain adalah bukti bahawa mimpi ngeri seumpama itu boleh dielakkan dengan menghalang protes jalanan.

Manakala Nurul Izzah membidas Khalid, katanya kenyataan seumpama tidak boleh diterima dan memintanya kaji terlebih dahulu sebelum membuka mulutnya.

Nurul Izzah tidak faham apa yang dimaksudkan oleh Khalid sebenarnya. Apa yang dimaksudkaa oleh khalid ialah situasi perhimpunan haram BERSIH mungkin akan jadi sama seperti di kota London jika tidak dihalang atau dibendung.

Perhimpunan haram BERSIH tempohari gagal kerana pihak polis telah menjalankan tugas mereka dengan baik untuk menghalang perkara-perkara yang tidak di ingini berlaku....

Nurul Izzah hanya tahu cakap dan mengecam sahaja tapi Nurul Izzah tidak fikir, apa akan berlaku sekiranya pihak polis tidak menghalang dan membiarkan saja perhimpunan itu diteruskan???

Penyokong BERSIH dan Nurul Izzah sepatutnya berterima kasih 
kepada pihak polis kerana perkara seperti ini tidak berlaku di Malaysia!

2 Rusuhan Beri Impak Pada Pelancongan London, Riots In Pictures - Part 4















View more photo : 


Persatuan Ejen-Ejen Pelancongan dan Pengembaraan Malaysia (MATTA) menjangkakan rusuhan yang berlaku di London dan beberapa bandar di Britain akan memberi impak kepada jumlah pelancong yang akan berkunjung ke negara tersebut.

Presiden MATTA Datuk Mohd Khalid Harun berkata rusuhan itu sesuatu yang tidak dijangka dan bakal memberi impak yang tidak menyenangkan kepada pelancong untuk berkunjung ke negara itu.

"Jumlah pelancong yang ingin berkunjung ke negara tersebut berkemungkinan sedikit terjejas tetapi kita tak tahu berapa banyak.

"Orang kita bila dah tahu tentang rusuhan tersebut mereka memang tak akan pergi dan mereka mungkin akan tukar fikiran selagi rusuhan belum selesai," katanya kepada Bernama selepas sidang akhbar untuk mengumumkan MATTA Fair yang bermula esok, di Kuala Lumpur hari ini.

Pameran MATTA antaranya turut menyediakan pakej promosi ke United Kingdom kepada para pelancong yang bercadang untuk berkunjung ke destinasi tersebut.

Sementara itu, Timbalan Presiden MATTA John Tan berkata pameran MATTA kali ini akan menyasarkan 80,000 pengunjung dan RM100 juta kutipan selepas jualan.

"Selepas kejayaan pameran sebelum ini, kita telah berjaya menarik minat 211 organisasi untuk menyertai dan daripada jumlah itu 945 gerai akan dibuka pada pameran kali ini," katanya kepada pemberita pada sidang akhbar tersebut.

Selain itu pameran yang bakal berlangsung selama tiga hari di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) itu juga akan disertai oleh 34 hotel dan penginapan.

Tan turut berkata MATTA akan menyediakan potongan harga sebanyak 25 peratus kepada para pengguna Keretapi Tanah Melayu Berhad (KTMB) dari semua destinasi ke arah laluan Kuala Lumpur jika mereka mahu berkunjung ke pameran tersebut.

"Kita juga menyediakan hadiah utama berupa baucar pelancongan sehingga RM20,000 dan kepada pengunjung bertuah yang datang ke pameran kami," katanya.

Pameran MATTA kali ini juga akan dimeriahkan lagi dengan pelbagai promosi produk perkahwinan selain sebuah lagi dewan pameran bakal dibuka untuk menampung jumlah pengunjung yang datang.
 

POLITIK HARIAN Copyright © 2013 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates