Saturday, August 6, 2011

KJ & Remy Ishak : Sama Popular, Sama Bergaya... Mantop!


Khairy Jamaluddin dan Remy Ishak, dua nama yang cukup popular di negara ini walaupun berada dalam lapangan yang cukup berbeza, Khairy atau lebih popular dengan panggilan KJ dalam bidang politik manakala Remy dalam industri hiburan.

Sebelum ini pun, KJ pernah berlakon dalam satu klip video yang memaparkan dirinya beraksi sebagai pemandu teksi.

Dalam klip video selama 41 saat itu yang boleh ditonton laman web Youtube, Ahli Parlimen Rembau itu memakai baju seragam putih dan mempunyai kad pemandu teksi tertera nama dengan nombor 0076197.


Antara dialog yang menarik perhatian dalam lakonannya itu ialah apabila dia memarahi seorang penumpang didakwanya tidak patriotik sehingga menyebabkan penumpang itu keluar dari teksinya.

“Aku tak nak dengar lagi. Kau ni rakyat Malaysia kan. Kau tak patriotik.” kata KJ.

Merungkai gambar di atas dengan melihat keserasian antara dua personaliti dalam gambar berkenaan.

Sesuai la sudah ni. Kalau dilihatkan gambar dibawah ni macam adik beradik juga antara pelakon terkenal, Remy Ishak dengan Ketua Pemuda UMNO Malaysia, YB Khairy Jamaluddin.


Mungkin satu hari nanti, KJ akan berganding bersama Remy dalam sebuah filem sebagai adik-beradik. Mantop!

KJ Menang bertanding bukan menang free beb! 
Respect la sikit!

5 comments:

Anonymous said...

tip top tabik KJ! ketua pemuda yg mempunyai karisma tinggi!

Anonymous said...

kj buntut itam...

Anonymous said...

Khairy hanya mangsa keadaan yang dihitamkan untuk agenda politik bagi menjatuhkan Pak Lah. Anak atau menantu Presiden mahu pun Perdana Menteri bukanlah satu perkara baru dalam Politik. Malahan di negara maju seperti Amerika juga mengamalkan politik sedemikian, Dua Bush ,junior dan senior menjadi Presiden.


Apa bezanya menantu dan anak? Kita tahu, rakyat tidak memberikan undi kepada BN bukan kerana mereka sukakan atau mengagungkan Anwar Ibrahim mahu pun Hj Hadi atau Lim Guan Eng.

Anonymous said...

kj ni mmg popular tp.... dia punya wotak bnyk singkat, tak pernah matang sentiasa dlm krisis identiti, kitaran politiknya lebih terarah 'trend dari perjuangan'.... cit! blajar oxford konon! wey lu ni budak nerd, ulat buku, ada hati nak jd macho, dia bukan pejuang tulen, dia bukan jenis mahathir, anuwar, gandhi, castro, mereka takde sijil oxfordpun.. patut org blajar oxford ni jd ahli ilmiah, pemikir ulung pengganti ungku aziz, khoo kay kim, dll. ni tak, sibuk cari glamer...

Unknown said...

biasalah.. puak pembangkang mmg jeles dengan kebolehan KJ :)