Friday, August 5, 2011

Serbu Gereja DUMC: Khalid Samad Hentam Kromo Hasan Ali


Antara Khalid Samad dengan gereja dan kristian sememangnya tidak dapat dipisahkan dari dulu hingga kini. Sila rujuk disini...

Seperti yang telah diduga tindakan Exco kerajaan Selangor bagi hal ehwal Islam, Hasan Ali (PAS) yang menyerbu ke sebuah Gereja di Damansara semalam bakal mendapat tentangan hebat dari DAP dan juga rakan seperjuangannya, Khalid Samad...

Khalid Samad menentang pendapat dengan kepimpinan PAS Selangor daripada kenyataan Exco Kerajaan Negeri Datuk Hasan Ali yang mempertahankan tindakan Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) yang berkata majlis makan malam muhibah Gereja Methodist Damansara Utara bertujuan memurtadkan sekumpulan orang Islam.

Ahli Parlimen Shah Alam itu menegaskan pandangan Hasan yang dikeluarkan petang semalam bukan pendirian PAS Selangor, sekali gus memperlihatkan perpecahan yang mendalam dalam hubungan kepimpinan parti itu di peringkat negeri itu.

“Apakah penganut Kristian tidak boleh menggunakan kalimah al-Quran dan doa? Ini bukan pendirian PAS. Ia pendirian beliau sebagai Exco yang bertanggungjawab ke atas hal ehwal agama,” katanya lagi.

“Muslim hadir di gereja bukan petanda murtad, kata Khalid yang juga Timbalan Pesuruhjaya PAS Selangor.

Jais dan polis dilaporkan telah mengadakan serbuan ke atas gereja itu yang terletak di Petaling Jaya malam kelmarin ekoran satu aduan yang tidak spesifik.

Pas perlu perbetulkan akidah Khalid Samad dengan segera sebelum dia tergelincir lebih jauh dan merosakkan perjuangan Pas.

4 comments:

Anonymous said...

Astagfirlaaa..astagfirlaaa ...astagfirlaaa...ya allah kepada emgkaulah kami kembali semula.

Anonymous said...

Sekarang sokong orang islam g gereja pd BULAN PUASA..

Esok time KRISMAS, mesti diorg ajak orang kristian g masjid pulak..

Hebat ah ideologi En. Khalid ni..

Tuan Tanah said...

kalau dah nama un yahudi memanglah jadi macam ni..khalid samad kau buat aku kurang pahala je bulan2 pose ni..tapi x bleh tahanlah dgn cara kau ni..MACAM HARAMJADAH!!!

Anonymous said...

Dolu tak ada pun kes kes pelik macm ni...skarang sejak PKR dapat kuasa macam2....sampai org lain ambik kesempatan...mudah sgt org lain perkotak katik kan agama kita..!